CVETKA POŽAR
The Museum of Architecture and Design, Ljubljana

CONTINUITY AND CHANGE: The Biennial of Industrial Design over the First Twenty Years
TRAJANJE I PROMENA: prvih dvadeset godina Bijenala (industrijskog) dizajna

Journal 11/2015 (Museum of Applied Art), pages 18-26

Article category: original scientific paper

UDC:
7.05:069.9(497.4)”1963/1983”

Abstract:
The text is an attempt to analyse the first twentyyear history of the Biennial of Industrial Design BIO. It focuses on the Biennial's chief organizational aspects: the effort behind its establishment, purpose, and role; the Biennial's achievements; and, not least of all, the need to revise its under

Key words:
Biennial of Industrial Design, industrial design, history of design, organizational aspects of the biennial

Summary (translated):
Tekst predstavlja pokušaj analize istorije Bijenala industrijskog dizajna tokom prvih dvadeset godina njegovog postojanja. U središtu naše pažnje biće najvažniji organizacioni aspekti: napori vezani za ustanovljavanje Bijenala, definisanje njegovih ciljeva i uloge, te njegovih dostignuća i, na kraju, ali ne manje važno, potreba da se revidira temeljni koncept ove manifestacije.
U Jugoslaviji, glavni cilj Bijenala industrijskog dizajna bio je povezivanje dizajnera sa industrijom. Ova manifestacija je sa velikim uspehom ispunjavala tu funkciju, naročito tokom prve decenije postojanja, kada je Bijenale industrijskog dizajna u LJubljani, zajedno sa Milanskim trijenalom, bilo jedna od najvažnijih manifestacija u vezi sa dizajnom u Evropi. Pored toga, bilo je to i jedino bijenale te vrste na svetu. Na Bijenalu je učestvovao veliki broj dizajnera kako iz Zapadne, tako i iz Istočne Evrope. Uz redovno učešće italijanskih, nemačkih i autrijskih dizajnera, Bijenale je nudilo više od pukog uvida u istoriju i razvoj jugoslovenskog dizajna. U okvirima datog koncepta i u različitim periodima, Bijenale je na jednom mestu okupilo različite pristupe nekih od vodećih evropskih dizajnera kako u pogledu tehnologije, tako i u pogledu forme. Tokom prve dve decenije postojanja, Bijenale je prilično uspešno ostvarivalo svoj cilj – povezivanje dizajnera i industrije. Ipak, osamdesetih godina XX veka, u vreme postmodernizma, kao i nakon dvadeset godina postojanja, modernistički koncept više nije bio prihvatljiv.

You can download PDF of the article (722 KB)